Wszystko, co musisz wiedzieć o Google Ads.

Wszystko, co musisz wiedzieć o Google Ads.

10 sierpnia 2022 Wyłączono przez Daniel

Co to jest?

Kampanie google ads zrealizowane online to system wyświetlania się reklam w wyszukiwarce Google. Polega ona na pokazywaniu treści tekstowych, graficznych lub w formie filmików reklamowych na YouTube. Odpowiednia konfiguracja takich elementów pozwala na skuteczne promowanie witryny. Zapewnia przede wszystkim rozpoznawalność oraz wyświetlanie się ponad innymi stronami. Jest to istotne z punktu widzenia zdobycia nowego klienta. Użytkownicy zwykle wybierają oferty, które wyświetlą im się jako pierwsze z tego też powodu ważne jest pozycjonowanie.

Kampania to również przewaga nad wyszukiwaniem organicznym. Polega ono na wyświetlaniu witryny bez uruchomienia reklamy. Sklepy i inni twórcy stron stale rywalizują o pozycję. Z tego powodu ciężko jest uzyskać miejsce lidera. A jest to niezwykle ważne z punktu widzenia pozyskiwania nowych klientów. Wiele metod promowania wymaga odpowiedniej optymalizacji. Dlatego należy dokładnie przemyśleć potrzeby własnej strony. Od indywidualnego dostosowania kampanii będzie zależał jej sukces oraz wynik finansowy.

System płatności

Kampanie google ads funkcjonują na zasadzie PPC – Pay Per Click. Oznacza to, że reklamodawca zapłaci określoną kwotę za każde kliknięcie. Model ten pozwala na dokonywanie zapłaty za realny ruch na stronie. Warto jednak wspomnieć, że źle dobrane słowo kluczowe może przełożyć się na większe koszta bez zysków. Słowo kluczowe to wyraz lub fraza, po której Internauta odnajdzie reklamę witryny. Dlatego jeśli słowo będzie nieodpowiednio dobrane zapłaci się za ruch na stronie, a klikający nie zakupi produktu. 

Istotne jest zbadanie słów kluczowych dla branży, którą sklep się zajmuje. Obecnie Google proponuje wiele narzędzi, za pomocą których można sprawdzić popularność interesujących kategorii. Dbanie o SEO dotyczy również filmów na YouTube. Tytuły oraz opisy powinny być szczegółowo dobrane. Przekłada się to na więcej wyświetleń oraz wygrywanie w wyszukiwaniu organicznym. Czynniki te mają decydujący wpływ na generowanie zysków lub start.